12 aug. 2014

Recenzie „Sacrificiul” de Anna Carey (Eve vol. 2)

Sacrificiul de Anna Carey
Cei care nu ați citit volumul I, fiți atenți la spoilere!

Știți senzația aia superfaină când termini un volum dintr-o serie și cu sufletul la gură îl apuci pe următorul și devorezi povestea mai departe? Cred că am avut noroc să citesc consecutiv primele două volume din Eve, totuși acum a început așteptarea chinuitoare pentru al treilea volum, care nu dă semne că va apărea în viitorul apropiat în România. ~_~

Ei bine, al doilea volum din Eve a fost pentru mine mult mai bun decât primul. Aici avem parte de mai multe răsturnări de situație și îi găsim pe Eve și Caleb în situații și ipostaze noi, acțiunea fiind antrenantă de la prima până la ultima pagină. Stilul de a scrie al autoarei nu mi-a mai dat bătăi de cap, a fost simplu și fluent, lăsând evenimentele să curgă cât mai rapid. Sfârșitul te lasă în suspans și te obligă să faci rost de volumul următor!

Deși a ajuns în cele din urmă în Califia, Eve știe că nici aici nu e pe deplin în siguranță. În plus, îi e greu să-și reprime dragostea pentru Caleb și gândul că acesta se află în continuare rănit în afara orașului. Atrasă într-o capcană, evadează, dar este prinsă și dusă în Orașul de Nisip. De aici încep eforturile de evadare și regăsire a iubirii adevărate.

După cum se vede, Eve nu are parte de niciun moment de liniște. Fugind în primul volum de la Școală, urmărită de oamenii Regelui și de traficanți, iar acum evadând din Califia, ea pare că nu va găsi niciodată un loc al ei. E ușor să-ți dai seama ce simte și să simpatizezi cu ea. Dragostea dintre Eve și Caleb sfidează împrejurările și cumva continuă să crească pe zi ce trece.

Eve pare să fi devenit mai inteligentă decât în primul volum, dar în continuare comite greșeli care pun în primejdie oameni nevinovați. Uneori îți vine să scoți un astfel de personaj din carte și să-i dai o palmă.

De asemenea, în acest volum ni se prezintă mai detaliat starea Americii de după molimă, eforturile de reconstruire și modul în care a luat ființă Orașul de Nisip. Ajungem să îl cunoaștem pe Rege ca pe un om normal, acțiunile sale sunt în parte justificate. Se pune accent pe contrastul dintre bogații care locuiesc în centrul Orașului de Nisip și săracii care locuiesc la periferie, imagine ce ne amintește de contrastul dintre cartierele de lux și cele periferice ale unor metropole din zilele noastre precum Mexico City și Rio de Janeiro.

În concluzie, cred că această serie este una care merită citită. Cu ceva timp în urmă se preconiza transformarea ei într-un serial, dar nu a apărut nimic concret.

Citate:
„Sacrificiul” de Anna Carey (Eve vol. 2)
Oricât de rău pare, o parte din mine vrea să afle cum e să iubești pe cineva atât de mult.

Există milioane de stele, fiecare strălucind și arzând în același timp. Și ele mor ca orice altceva trebuie să le apreciezi înainte să dispară.

Întâi s-au năruit pereții, apoi scaunele. Podeaua a căzut de sub noi, felinarele au dispărut.  Vocile de la Școală au fost reduse la tăcere. Nu mai simțeam mirosul stătut al pernelor. Eram suspendați undeva în timp și nu mai simțeam decât trupurile noastre îngemănate.

Nota mea: 4/5
Această carte poate fi achiziționată de aici.