6 aug. 2015

Recenzie „Hex Hall” de Rachel Hawkins

 „Hex Hall” de Rachel Hawkins
Orice adolescentă ar crede că e cool să fii vrăjitoare, dar lui Sophie Mercer magia nu i-a adus decât belele. 

După ce a transformat balul școlii într-un dezastru, ea e trimisă la Hex Hall, o școală de corecție pentru vrăjitoare, zâne, vârcolaci, și alți tineri cu puteri magice. Dar Hex Hall nu se dovedește un loc atât de sigur pe cât spun broșurile. Încă din prima zi, Sophie își face trei dușmance, se îndrăgostește de idolul tuturor fetelor din școală, și împarte camera cu o vampiriță temută de toată lumea. Când un pericol nevăzut amenință școala, Sophie e nevoită să-l confrunte, descoperind în același timp lucruri noi despre trecutul familei sale.

Hex Hall este o carte drăguță și relativ scurtă pentru adolescenți, care se citește lejer și pe care o poți termina într-o zi, dacă îi acorzi timpul necesar. Eu am primit-o la un concurs și mă bucur că am avut ocazia de a o încerca. Nu simt că ar fi multe de zis despre ea, dar mi s-a părut că volumul merită să fie menționat.

Cartea nu m-a impresionat din punctul de vedere al scrierii, dar aceasta nu e o problemă dacă lași povestea să te acapareze. Eu am citit-o după un clasic și cred că asta mi-a influențat negativ începutul, dar uitându-mă a doua oară peste ea, limbajul mi se pare simplu și cursiv, perfect pentru cititorii tineri. Pe măsură ce acțiunea progresa, am început să mă gândesc mai puțin la detaliile tehnice și mai mult la poveste. Cartea se umple treptat cu mister, apar tot felul de evenimente neașteptate, și suntem învăluiți în suspans și teamă pentru soarta eroinei noastre.

Sophie mi s-a părut o protagonistă plăcută. Ea este amuzantă și curajoasă, și nu se teme să facă ceea ce e corect, chiar dacă astfel se opune așteptărilor altora. Personal, întotdeauna apreciez un personaj care folosește sarcasmul.

„- Și acum, Sophia, nu vrei să-mi spui de ce ești aici, lângă iaz, în loc să te prezinți la următorul curs? 
- Trec printr-un fel de criză tipic adolescentină, doamnă Casniff. Știți, am nevoie să mă izolez, să țin un jurnal, lucruri de genul ăsta.”

În ciuda clișeelor cu care debutează lectura(școala pentru tinerii cu puteri supranaturale, fata obișnuită care se îndrăgostește de cel mai râvnit băiat și școală și e dușmănită de fetele populare, fata obișnuită care descoperă că e cea mai cea dintre vrăjitoare etc), Hex Hall a avut un sfârșit la care nu m-aș fi așteptat și care a compensat pentru restul cărții. De asemenea, aceasta e presărată cu momente amuzante, iar suspansul e garantat. Citiți ultima parte în timpul nopții și veți avea o atmosferă destul de înfricoșătoare.

Cred că, înainte de a o achiziționa, ar trebui să vă gândiți cât de mult contează pentru voi originalitatea într-o carte. Aceasta nu e genul de carte care îți rămâne în minte, dar poate fi o lectură plăcută și relaxantă.

Ce ar mai trebui menționat e că Hex Hall este prima carte dintr-o serie de trei volume, restul nefiind încă traduse în limba română. Sfârșitul cărții, deși îți stârnește curiozitatea, nu te obligă însă la achiziționarea celorlalte volume, putând fi interpretat și ca un sfârșit deschis. :D

Nota mea: 4/5
Această carte poate fi achiziționată de aici.

Voi ce părere aveți? Ați citit cartea, sau altele de genul acesta?

4 comentarii:

  1. Recenzia ta e reușită, dar eu nu-s genul acestui stil! :D Mulțumim mult, Ralu, ai surprins foarte frumos aspectele cărții. Mult spor în continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gusturile nu se discută. :D
      Mulțumesc pentru vizită și pentru păreri!

      Ștergere
  2. Am citit și eu mai demult această carte și mi s-a părut drăguță. :D Într-adevăr, nu este o lectură la care să rămâi cu gândul în timp dar merge pentru a te relaxa într-o zi de toamnă. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord. Acum o citește și sora mea mai mică(12 ani), e una dintre puținele cărți care i-au captat interesul. :)

      Ștergere