21 aug. 2015

Wrap-up #citeșteogrămadă + Recenzie „A Summer Like No Other” de Elodie Nowodazkij

Maraton de lectură

Hey, guys! Sunt tare în urmă cu postările și încă de la începutul săptămânii ar fi trebuit să postez un wrap-up la acest maraton de lectură, însă anumite probleme personale m-au ținut departe de blog. Am multe recenzii de recuperat și sper să fiu în stare să le postez pe toate în perioada următoare.

Pe scurt, în cadrul acestui maraton, am terminat:
  • A Summer Like No Other de Elodie Nowodazkij (începută anterior)
Am citit:
  • Hoții de frumusețe de Pascal Bruckner 
  • Cum să trăiești cu o soție necredincioasă de Alberto Moravia 
  • O moarte care nu dovedește nimic de Anton Holban 
Și am eșuat cu:
  • Cireșarii de Costantin Chiriță(începută)
  • Ioana de Anton Holban
  • Jocurile Daniei de Anton Holban
După cum se vede, maratonul meu nu a fost foarte productiv, însă mă bucur că am reușit să trag de mine mai mult decât de obicei și să duc la capăt trei cărți într-o săptămână, destul de scurte, ce-i drept. Aș vrea să o felicit pe Sara pentru această inițiativă și pentru încurajările și sprijinul acordat tuturor participanților la maraton, și pentru cele 6 cărți pe care fata asta genială a reușit să le citească în decurs de 7 zile. Teach me, master!

Sunt de părere că blogosfera are nevoie de mai multe inițiative de acest gen, care să aducă bloggerii împreună fără a-i pune în competiție, și sper să iau parte și la altele în viitor.

După cum spuneam, voi lua cărțile citite în ordine, prima pe listă fiind A Summer Like No Other, despre care am mai scris aici. Fiți pe fază! Vor urma cât de curând recenzii ale celorlalte cărți.

„A Summer Like No Other” de Elodie Nowodazkij

A Summer Like No Other este o carte destul de scurtă(118 pagini), un spin-off al seriei Broken Dreams care poate fi citit independent de restul volumelor. Am primit o versiune digitală a cărții spre recenzie din partea autoarei Elodie Nowodazkij, căreia îi mulțumesc pentru această porție scurtă de relaxare. :)

Cărticica spune povestea a doi adolescenți, Nick și Emilia, prieteni buni în copilărie, care, deși sunt perfecți unul pentru celălalt, refuză să admită că s-au îndrăgostit. În timp ce Em e cuprinsă de îndoieli referitoare la originile sale și talentul ei de balerină, Nick e împiedicat să-și urmeze sentimentele de către prietenul și tatăl său, dar și de teama de a frânge inima Emiliei.

În cele din urmă, protagoniștii noștri ajung la o înțelegere: vor fi împreună și se vor comporta ca un cuplu doar pe perioada verii, urmând ca la sfârșit fiecare să își urmeze propriul său drum. Ușor de zis, foarte greu de pus în practică.

Pot spune că această carte m-a surprins plăcut și că a fost o lectură relaxantă și destul de simpatică, deși a avut anumite părți proaste. Judecând după descriere, am crezut că urmează să citesc despre doi copii răsfățați care dramatizează tot ce se întâmplă în viața lor și își complică relațiile inutil. Ceea ce a fost parțial adevărat. M-am bucurat să văd că povestioara abordează și alte probleme cu care se confruntă protagoniștii(Em încearcă să-și găsească părinții reali, Nick e presat să urmeze o carieră pe care nu și-o dorește), demonstrând cum dragostea poate fi un punct de sprijin pentru a trece peste ele. În continuare nu înțeleg de ce oamenii tind să-și pună pe plan secund sentimentele și fericirea doar pentru a-i mulțumi pe alții.

În opinia mea, cărticica a început foarte bine și a avut o groază de potențial. Mi-a plăcut chimia dintre cei doi protagoniști și faptul că perspectiva poveștii este dublă, având ocazia de a privi din punctul de vedere al ambilor protagoniști. Ceea ce nu mi-a plăcut deloc a fost finalul. Cartea se termină brusc, lăsându-ne în suspans până la apariția continuării. Practic, personajele principale nu evoluează mai deloc, iar la sfârșit le găsim în aproape aceeași stare ca la început. Mi-aș fi dorit de asemenea ca sentimentele și acțiunile personajelor să fie mai detaliate, ele meritând o carte sănătoasă, nu doar o scurtă poveste.

I-am dat 4 steluțe pe Goodreads, deși sfârșitul a fost un adevărat turn-off pentru mine. Dacă vă plac lecturile ușoare și nu vă deranjează cliffhanger-urile sau să așteptați continuarea, A Summer Like No Other poate fi o lectură perfectă de vară.

Nota mea: 4/5
Book Info: Goodreads

Săptămâna aceasta am început Adela de Garabet Ibrăileanu, pe care o citesc a doua oară. Voi ce citiți? Ce cărți credeți că se potrivesc perfect cu atmosfera de vară?

6 comentarii:

  1. Mulțumesc mult pentru toate complimentele, și felicitări și ție!! Te-ai descurcat foarte bine ^^
    Aww, cărticica asta chiar sună tare drăguț, cred că voi da o șansă întregii serii în cele din urmă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hehe, mulțumesc! Și eu îmi doresc acum să citesc întreaga serie. Ceea ce mi se pare interesant la ea e tematica dansului și a baletului.

      Ștergere
  2. Felicitări pentru cărțile citite, mie mi se pare că te-ai descurcat destul de bine. :3 Multă baftă cu scrierea recenziilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pritenului meu i-a plăcut 'Ioana' de Anton Holban, mă gândeam şi eu să-l citesc, acum că veni vorba :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super! Mie „O moarte care nu dovedește nimic” nu mi-a lăsat o impresie prea bună, dar aș vrea să mai încerc încă o carte a autorului. :D

      Ștergere