16 aug. 2015

Leapșa Liebster (partea a IV-a)

Liebster Award Logo
Bună, dragilor! Nu am fost foarte activă săptămâna asta, însă de ceva vreme încerc să-mi fac timp pentru a posta această frumoasă leapșă, pe care am primit-o de la Yuki. Îți mulțumesc mult! Liebster award este un fel de leapșă de apreciere a blogului trimisă de un alt blogger, menită să ne ajute să ne cunoaștem mai bine.

Reguli:
– Multumeşte-i persoanei care te-a nominalizat scriind link-ul către blogul ei in postare;
– Răspunde la toate intrebarile primite;
– Nominalizează 11 bloggeri;
– Formulează 11 intrebari la care să raspundă cei nominalizaţi de tine;
– Nu poţi nominaliza persoana care te-a nominalizat pe tine;
– Trimite-le nominalizaţilor un link la postarea în care i-ai numit, pentru a-i informa.

Deloc greu, așadar să începem! ^_^

1. Ce părere ai de piaţa de carte din România?
E destul de variată și mă bucur că există edituri care se străduie să aducă cele mai noi cărți din afară sau să publice autori români, deși sunt sigură că le este greu.

2. Ai avut vreodată gânduri sinucigaşe legate de o carte? Să o arzi, să o arunci undeva?
Nu chiar, îmi iubesc cărțile. Aș putea arde cărțile pentru facultate, dar încă îmi mai trebuie. ~_~

Just kidding, I need to pass


3. Cât timp petreci citind?
Atunci când nu sunt stresată, citesc cam o carte pe săptămână.

4. 5 filme care te-au impresionat?
Fără vreo ordine anume:
3 Idioți (3 Idiots). Acesta e probabil cel mai lung film pe care l-am văzut(3 ore), dar zău că nu am simțit cum trece timpul! Protagoniștii filmului sunt 3 studenți indieni care încearcă să treacă peste limitările impuse de societate pentru a termina facultatea, pentru a-și găsi o slujbă sau pentru a se însura cu fata iubită. Și să nu moară de foame. E un film la care râzi cu lacrimi, dar care te și emoționează.
Steluțe pe pământ(Like Stars on Earth). Acest film ne învață că toți copiii sunt speciali și că nu ar trebui să discriminăm pe nimeni, întrucât fiecare persoană are un talent ascuns.
Copiii Paradisului(Children of Heaven). Am vorbit un pic despre el aici. Copiii paradisului este un film emoționant care cu siguranță vă va face să fiți mai recunoscători pentru ceea ce aveți. Chiar și pentru o pereche de teniși rupți.
Lacrimi din Soare(Tears of the Sun). O echipă de salvare este trimisă în jungla africană pentru a recupera un grup de misionari din mijlocul unei răscoale. Pentru a-și aduce oamenii înapoi în siguranță, locotenentul se vede nevoit să facă sacrificii și să lase unii oameni în urmă. Însă pe parcursul filmului, acesta învață că nicio viață nu e mai importantă ca alta.
Baiatul în pijama vărgată(The boy in the striped pyjamas). Într-un lagăr de exterminare nazist, băiatul unui ofițer și un copil evreu se împrietenesc. 

5. La ce animeuri/desene animate te uiţi?
Când eram mai mică obișnuiam să urmăresc mai multe anime-uri, printre preferatele mele fiind Death Note, Full Metal Alchemist sau Paradise Kiss. Acum însă nu mai am timpul sau răbdarea de a urmări un anime de la un capăt la altul, în schimb îmi plac filmele de animație, pe care le urmăresc ocazional. Îi admir pe cei de la Studio Ghibli, în frunte cu Hayao Miyazaki, care scot filme foarte frumoase precum Spirited Away, Vecinul meu Totoro sau Lumea Secretă a lui Arrietty.

Vecinul meu, Totoro

6. Preferi ediţia paperback sau hardcover a unei cărţi?
Ador hardcover-urile. Fac cărțile să arate foarte sofisticat și îți dau o senzație specială atunci când le ții în mână.

7. Te-ai gândit vreodată să scrii o carte?
Mă gândeam că aș putea scrie o una, dar din păcate duc lipsă de inspirație.

8. Ce planuri de viitor ai?
Să termin facultatea, să mă angajez, să urmez un master, poate un doctorat. The usual stuff.

9. Ce gen de muzică asculţi?
Ascult genuri foarte variate, în funcție de dispoziție. Mi-aș dori foarte mult să ajung la un concert Rammstein în viitor. Știu să se dea în spectacol pe scenă.

10. Ne poţi povesti ultimul vis avut?
Din păcate, nu. Visele mele sunt de cele mai multe ori lipsite de sens și le uit după ce mă trezesc.

11. Ce părere ai de autorii din România?
Aceeași părere pe care o am și despre autorii străini. Sunt foarte mulți care au un cuvânt de spus și merită să fie descoperiți. Încă majoritatea autorilor noi sunt prea puțin promovați, deși ei abordează o gamă foarte variată de genuri.


Buun! Acum că am terminat cu întrebările, să trecem la partea următoare. Nu aș vrea să nominalizez pe cineva în mod direct întrucât am văzut că mulți dintre voi ați făcut-o deja. Dar dacă ați citit această postare, atunci ați fost atins de leapșă și trebuie să postați, dar doar dacă vreți, desigur. Iată întrebările mele pentru persoana următoare:

1. Cine ți-a transmis plăcerea pentru lectură?
2. În ce lume fantastică ai vrea să locuiești?
3. O carte pe care ai vrea să o recitești.
4. Folosești semne de carte sau îndoi paginile?
5. Scrii pe cărți?
6. Poți numi unul sau mai mulți autori români preferați?
7. Citești cărți digitale?
8. Ce părere ai despre jocurile video?
9. Preferi cărțile stand-alone sau seriile?
10. Recomandă-ne un serial bun.
11. Citești cărți de non-ficțiune(enciclopedii, jurnale, self-help etc)?

Ei bine, sper să vă placă această leapșă și nu uitați să îmi lăsați link-urile voastre în comentarii în caz că veți posta. Până atunci, vă doresc un sfârșit de săptămână minunat. ^_^

8 comentarii:

  1. Foarte simpatice răspunsurile tale. :) Și mie îmi plac mult cărțile hardcover, dar nu-mi displac nici cele paperback. În ultima vreme nici eu nu-mi mai amintesc ce visez, oricum știu că sunt lucruri lipsite de sens și logică, hah.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci! :) Firește, și paperback-urile au avantajele lor, sunt mai ieftine și ușor de cărat. Și când îți dorești mult o carte, nu te mai interesează formatul. Mă bucur că nu sunt singura care visează chestii fără sens.

      Ștergere
  2. Haha, genial meme-ul! Și să știi că ”the usual stuff” poți să îl personalizezi cumva, și să devină mai ”unusual” :-D.
    Așa e, un concert Rammstein e un must! Pozele de la concertele lor dovedesc că se pricep la îmbinat artele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thanks! Sper ca viața mea să fie ceva mai "unusual", dar să nu se îndepărteze foarte mult de tiparele clasice. Am urmărit câteva din concertele celor de la Rammstein, se găsesc pe youtube, fie întregi, fie împărțite pe melodii. M-au impresionat efectele speciale pe care le folosesc. :)

      Ștergere
  3. Imi plac raspunsurile tale :3 am facut si eu leapsa aici: http://dreams-have-wings.blogspot.com/2015/08/premiile-liebster.html. Nu ma pot abtine, asa ca am sa raspund si la intrebarile tale, cat de pe-scurt pot ^-^
    1. Hm, nu stiu. Nu-mi placea sa citesc cand eram mica, insa am aflat ca si mamei a inceput sa-i placa sa citeasca prin liceu, asa ca poate de la ea :3
    2. In cea a lui Sherlock Holmes, desi nu-i chiar atat de magica si roz :)) Daca e pe d-astea, am sa aleg Tara Minunilor a lui Alice.
    3. Sincer, nu recitesc carti. Nu inca!
    4. Nu-mi place sa deteriorez cartile pentru ca le imprumut si altor persoane, asa ca prefer sa fie imaculate. Semn de care, deci.
    5. Asta nu-i ilegal sau ceva?
    6. Cartarescu. Si poate si Calinescu.
    7. Nop, desi am cateva ^^"
    8. As vrea sa am consola si toate cele sa ma pot juca, insa cred ca am lucruri mai importante carora trebuie sa le acord atentie acum - mai ales in perioada asta.
    9. Stand-alone. Cel putin numai d-astea am citit in ultima perioada ^^"
    10. American Horror Story!
    11. Neah

    xx
    Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie mi-a plăcut mult American Horror Story, l-am urmărit într-un timp foarte scurt. <3 Și Călinescu mi s-a părut un autor bun, momentan am citit două cărți de ale lui, iar pe Cărtărescu aș vrea să îl încerc cândva. Mulțumesc pentru răspunsuri și vizită, te mai aștept!

      Ștergere
  4. Ah, am vazut Paradise Kiss de 6 ori! :D Ma bucur ca se regaseste si pe listuta ta. ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cât de cool! ^^ Eu nu sunt genul care revede anime-uri, dar parcă mi-e dor un pic.

      Ștergere