18 sept. 2016

Citatul de duminică (3)


„-Îl iubea foarte mult pe un copilaș, pe care părinții îl părăsiseră pentru că avea sindromul lui Down, a completat Kaliopi.

Bre, Kaliopița, cum de l-au părăsit pe acest îngeraș? se întreba Iannis. Sărmanii părinți, dacă ar fi știut că acest îngeraș însemna pentru ei biletul pentru Rai și pentru veșnicie, nu l-ar fi părăsit. Cum să lași, măi copile, o asemenea comoară? Hristos al nostru, Kaliopița mea, a spus că este dragoste. Și idragostea, știi, are înăuntrul ei jertfa. Dragostea fără jertfă este ca o tinichea goală, spoială, așa cum spunea și mama mea. Hristos, Kaliopița mea, a spus că cel ce nu are dragoste jertfelnică este gol pe dinlăuntru. Dacă am ști, buna mea copilă, ce comori trimite Dumnezeu neîncetat omului, ca să-l mântuiască, am sări în sus de bucurie. Iată, acest îngeraș este o astfel de comoară. Am să-ți spun o taină. Dacă s-ar găsi o familie bună, care să-l înfieze, atunci nu numai că familia ar primi nenumărate binecuvântări cerești, ci, prin jertfa dragostei lor de a îmbrățișa pe acest îngeraș bolnav cu trupul, l-ar tămădui. ”

(Iannis cel nebun pentru Hristos de Dionisie A. Makris)

4 comentarii:

  1. Frumos citat și o perspectivă interesantă în ceea ce privește dragostea părinților și înfierea unui copil. Sper să revii cu o recenzie la această carte :-D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Bianca! Am în plan o recenzie a acestei cărți, dar nu știu când o voi scrie pentru că momentan nu am cartea la mine. Este o poveste interesantă și moralizatoare, nu doar din perspectivă creștină. Am lecturat-o deja de trei ori. :)

      Ștergere
  2. Mă întreb, cât poate valora conținutul unei cărți a cărei arhitectură este una antropocentrică?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce citat frumos, te înduioșează peste măsură! Mulțumim că l-ai împărtășit cu noi! >:D<

    RăspundețiȘtergere