21 dec. 2015

Susanna's Christmas Wish de Jerry Eicher — Recenzie

Susanna's Christmas Wish de Jerry Eicher

Nu putem alege pe cine iubim, dar nu ar trebui să-i trecem cu vederea pe cei care ne iubesc. Cam așa văd eu mesajul acestei cărți.

Am primit-o acum mai mult timp grație fetelor de pe blogul Walking on Letters, cărora le mulțumesc, și, deși am tot vrut să scriu despre ea, am lăsat mereu momentul să-mi scape. Dar ce moment mai potrivit decât în preajma Crăciunului?

Cartea ne aduce în inima unei comunități Amish, o grupare din Statele Unite de origine elvețiană, puternic religioasă și izolată, care respinge tehnologia modernă. Aceștia sunt oameni simpli, care trăiesc din roadele pământului și ceea ce făuresc cu mâinile lor, la fel cum făceau și strămoșii lor cu câteva sute de ani în urmă. O parte dintre aceste comunități nu privesc cu ochi buni străinii, iar cei ce pleacă adesea își pierd dreptul de a se întoarce.

Protagonista cărții, Susanna, este o tânără al cărei logodnic a părăsit comunitatea Amish, devenind un Englisha, un străin. Pentru a-și vindeca inima rănită, ea a acceptat să se căsătorească cu Herman, un tânăr care o iubea, dar căruia ea nu-i împărtășea sentimentele. 

Ca o femeie Amish tradițională, Susanna se străduiește să se comporte ca o soție bună și să se convingă pe sine că își iubește soțul. Însă aceasta nu se dovedește o treabă ușoară. Soacra Susannei îi face zile fripte, iar fostul ei logodnic se întoarce și o vrea înapoi. Dar cel mai rău, Herman îi interzice să sărbătorească Crăciunul împreună cu familia ei, întrucât a lui îl sărbătorește pe o altă dată. 

Cu toate acestea, un gest neașteptat de dragoste al lui Herman va face ca ea să îl vadă cu alți ochi, iar până la sfârșitul cărții vom afla că într-adevăr există miracole de Crăciun.

Prin intermediul lui Jerry Eicher pătrundem în casa celor doi tineri căsătoriți, pentru a învăța că viața de cuplu nu e ușoară, mai ales la început, și că ambii parteneri trebuie să lase de la ei pentru a face lucrurile să meargă.

Nu prea sunt de acord cu ideea căsătoriilor de conveniență, dar cred că această carte dorește să ne învețe mai degrabă că lucrurile pe care ni le dorim nu sunt neapărat bune pentru noi, că putem învăța să iubim pe cineva, și că întotdeauna putem să o luăm de la capăt. 

Mi-a plăcut să explorez o bucățică din cultura Amish și, deși detaliile oferite nu sunt de departe suficiente pentru a o cunoaște, ele îți stârnesc interesul pentru a afla mai multe pe cont propriu.

Recomand această carte ca o lectură scurtă și ușoară(în jur de 140 de pagini), în spiritul Crăciunului.

Nota mea: 4/5

Trailer:

2 comentarii:

  1. Pare destul de drăguță cartea pentru sezon. Frumoasă recenzia ta! :D Îmi place și faptul că este destul de scurtă, așa că te poți bucura de ea poate chiar in one sitting!
    Sărbători Fericite de pe acum, Ralu! ^_^ :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, eu am citit-o pe bucățele, dar ar fi perfectă pentru a fi citită fără întrerupere, mai ales în una din serile de Crăciun. Sărbători fericite, Simona! >:D<

      Ștergere