11 sept. 2015

Recenzie „Cum să trăiești cu o soție necredincioasă” de Alberto Moravia

„Cum să trăiești cu o soție necredincioasă” de Alberto Moravia


Alberto Moravia a fost unul din cei mai de seamă romancieri italieni ai secolului 20, fiind cel mai bine cunoscut pentru romanele Conformistul, Disprețul și La Ciociara, toate trei ecranizate. Operele sale explorează problemele sexualități moderne, alienarea și existențialismul. (Mulțumesc, Wikipedia)

Cum să trăiești cu o soție necredincioasă este o colecție de 16 povestiri și nuvele despre infidelitatea în căsnicie, publicată în anul morții autorului. Majoritatea au în prim-plan bărbați căsătoriți care sunt înșelați pe față de către soțiile lor, dar nu toate respectă același tipar, uneori infidelitatea fiind doar în imaginația soțului.

Am început cartea lui Alberto Moravia din curiozitate și nu pot spune că m-a impresionat, dar nici că a fost rea. Cred că va fi apreciată mai mult de cititori ceva mai experimentați decât mine în relații, poate căsătoriți, sau de fanii lui Alberto Moravia care vor să-i aprofundeze opera.

Cea mai mare parte a poveștilor sunt scrise din perspectiva bărbatului, femeia fiind vag conturată. Personalitatea ei e greu de înțeles, plină de contradicții, mereu schimbătoare. Nu am înțeles nici eu ce era în mintea acelor femei și poate că Moravia a fost cam misogin din acest punct de vedere. Mult mai amănunțite sunt introspecțiile bărbatului, care se analizează pe sine sau analizează relația.

Chiar dacă sunt scurte, povestirile sunt construite în așa fel încât să nu simțim că ne lipsesc detaliile, și curg ușor, uneori fiind chiar captivante.

M-a intrigat modul în care unii soți puteau fi de acord cu aventurile soției, și nu înțeleg de ce oamenii ar dori să rămână în astfel de relații. Cred că această cărticică poate fi bună pentru a descoperi un punct de vedere nou și neobișnuit, dar nu și pentru a fi luată drept model.

Ediția pe care am citit-o eu nu mai este pe piață, însă cartea a apărut și la Editura Art.

„Adevărata trădare, singura trădare este ascunderea adevărului. Odată spus adevărul, nu mai există trădare.”

Nota mea: 3/5
Această carte poate fi achiziționată de aici.

2 comentarii:

  1. Nu am auzit de această carte sau de autor până acum însă cred că aș fi de acord cu tine: este o carte din care poți învățat ceva.

    Mi-a plăcut mult de tot citatul ales de tine! Adevărul poate schimba atât de multe lucruri într-o relație dar și în viața oamenilor în general. :) Frumoasă recenzia, Ralu! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am descoperit pe pielea mea câtă dreptate are acest citat. Adevărul este unul din pilonii care susține o relație. Mulțumesc. :)

      Ștergere