Recenzie „Easy/E ușor să te iubesc” de Tammara Webber

E ușor să te iubesc de Tammara Webber

“Love is not the absence of logic
but logic examined and recalculated
heated and curved to fit
inside the contours of the heart”

Deși se vorbește destul de mult despre această carte, când am început-o nu știam mai nimic despre cuprinsul ei, decât că include o poveste de dragoste și un bad guy misterios și sexy. Asta și îmi doream să citesc, dar cartea s-a dovedit a fi mai mult de atât. Deși poveștile de dragoste sunt drăguțe, și dulci, și îți aduc aminte de cutare băiat din curtea școlii, care oh, ce zâmbet frumos mai avea, consider că totuși cele mai reușite cărți sunt cele care te învață o lecție valoroasă de viață și îți deschid ochii la problemele pe care nu trebuie să le ignori. Iar Easy a fost o combinație perfectă între cele două aspecte.

În Easy, autoarea Tammara Webber îmbină tema violului cu tema relațiilor romantice, rezultând o carte atractivă, amuzantă și senzuală, dar și una din care putem trage învățăminte.

După ce e părăsită de prietenul ei, Jacqueline (Jackie), studentă în anul II, are și ghinionul de a fi prinsă într-o tentativă de viol. Din fericire pentru ea, Lucas, un coleg misterios de facultate, apare exact la țanc pentru a o salva. Romanul ne prezintă încercarea lui Jackie de a trece peste cele două experiențe marcante, cu ajutorul lui Lucas, care se dovedește pe cât de atractiv, pe atât de plin de secrete.

E ușor să te iubesc de Tammara Webber

În centrul acțiunii o găsim pe Jacqueline, o studentă de nota 10, pasionată de muzică. Despre ea ni se spune că ar fi putut avea un viitor strălucit la o facultate de prestigiu, dar a lăsat totul baltă pentru a-și urma iubitul la o facultate mediocră. Aici învață din greu pentru a scoate ce-i mai bun din resursele disponibile, predă în timpul liber elevilor mai mici și se străduiește mereu să își țină prietenul fericit, lăsând plăcerile proprii pe al doilea plan. Însă un asemenea sacrificiu de sine este distructiv, ne arată cartea, căci în final tipul oricum nu mai dă doi bani pe ea.

Cu Lucas "motociclist sexy-student eminent- desenator talentat (și multe alte talente pe care le veți descoperi în timpu cărții)"  dragostea capătă o înfățișare nouă. Vedem că dragostea nu înseamnă doar a da sau a primi, ci ea îi ajută pe ambii parteneri să înflorească. Vedem că doi parteneri se sprijină unul pe altul nu doar în momentele de cumpănă, ci și în lungul proces de descoperire a sinelui, de dezvoltare personală, chiar dacă asta înseamnă mai puțin timp în doi. Dă-i persoanei iubite aripi pentru a zbura, rădăcini pentru a se întoarce și motive pentru a rămâne, spune Dalai Lama.

E ușor să te iubesc de Tammara WebberDeși partea romantică a fost preferata mea, baza acestei cărți este, de fapt un subiect sensibil, și anume violul. Fiind agresată într-o parcare, la ieșirea de la o petrecere, Jacqueline decide să nu anunțe poliția, pentru a nu „strica distracția celorlalți”. Din nou, acel sacrificiu de sine distructiv. Evident că trauma fetei nu se încheie în acea noapte, din negarea evenimentului rezultând o serie de probleme și complicații pe care nici ea nu le aștepta, și care se întind pe tot parcursul romanului. Deși probabil o să divulg spoilere, aș vrea să punctez aici cele mai importante idei care se desprind din povestea lui Jackie:
  1. o victimă nu se face niciodată vinovată de inițierea unui viol;
  2. infractorii trebuie întotdeauna raportați la poliție;
  3. deși ne-am dori să trăim într-o lume perfectă, nu e așa, de aceea trebuie să fim pregătiți pentru ce e mai rău.
Vă invit să decoperiți singuri în paginile cărții ce se întâmplă cu agresorul, cu fostul iubit al lui Jackie, dar mai ales, care este finalul frumaosei povești de dragoste. Mai sunt încă multe de descoperit și vă garantez că veți deveni captivați de poveste, răsfoind paginile cu repeziciune până la sfârșit. Eu am citit-o în engleză, dar ea se găsește și în limba română, fiind tradusă de editura Epica. Dacă vă place romantismul, aceasta e o carte ușor de iubit! :)

Această carte poate fi achiziționată de aici(engleză) sau de aici(română).