26 aug. 2014

Recenzie „Probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere” de Jennifer E. Smith

Probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere de Jennifer E. Smith

Care e probabilitatea statistică de a te îndrăgosti la prima vedere? 100%, dacă e să ne luăm după cartea lui Jennifer E. Smith.

Hadley Sullivan, în vârstă de 17 ani, trece prin momente dificile împreună cu mama sa, când în viața lor survine divorțul celor doi părinți. Mai mult, ea trebuie să participe la cea de-a doua nuntă a tatălui ei. Și pentru ca lucrurile să fie și mai rele, pierde zborul de avion dintr-o întârziere de 4 minute și riscă să-și dezamăgească tatăl. Nu sună prea distractiv, nu? Însă călătoria ei, pe care o aștepta a fi deprimantă, devine mult mai frumoasă datorită cuceritorului Oliver, alături de care călătorește în avion, și de care (ați ghicit!) se îndrăgostește iremediabil.

"Dragostea nu e menită să aibă logică. Dimpotrivă, e complet ilogică."

Personal, nu cred în dragoste la prima vedere, de aceea mă așteptam la o poveste siropoasă și trasă de păr. Se pare că am înțeles greșit. Aici dragostea la prima vedere nu înseamnă să te îndrăgostești prostește de aspectul cuiva. E mai degrabă dragoste la prima întâlnire. Acțiunea cărții se desfășoară pe parcursul a numai 24 de ore, timp în care cei doi protagoniști petrec o zi întreagă împreună, schimbă păreri și își împărtășesc frustrările legate de familiile lor. Nu știu dacă am mai citit vreun roman al cărei acțiune să se întindă pe o perioadă atât de scurtă de timp, dar cu siguranță a fost un lucru bun, având ocazia de a o cunoaște și de a intra mai bine în pielea lui Hadley.

Povestea de dragoste a celor doi a fost cu adevărat simpatică și amuzantă. Însă contrar a ceea ce ne sugerează titlul, această carte nu e doar despre dragoste, cât și despre familie. Pe măsură ce se îndrăgostește tot mai mult de Oliver, Hadley rememorează și etapele destrămării familiei ei. Nu mi-a fost greu să mă transpun în locul ei, să înțeleg prin ce trece. Găsesc că autoarea are un mod foarte frumos de a descrie sentimentele protagonistei. De exemplu, teama și nesiguranța lui Hadley cu privire la viitor sunt percepute de ea precum starea de sufocare dată de claustrofobie. Cu siguranță îți trebuie multă putere și tărie de caracter pentru a trece prin așa ceva. Pe lângă ea, m-a impresionat și... mama ei. Cum e să fii părăsit după 20 de ani de căsnicie? De ce e sufletul omului atât de schimbător?

Ca să mă leg și de partea tehnică: la început am resimțit acea discrepanță dată de traducere, unele fraze nu sunau cum trebuie, unele expresii erau intraductibile, dar în ansamblu am fost mulțumită. Stilul autoarei include pe alocuri fraze lungi, întortocheate, care în engleză s-ar putea să sune artistic, dar în română nu reușesc întotdeauna. Totuși, limbajul simplu, povestea de dragoste drăgălașă și protagoniștii simpatici fac romanul lui Jennifer E. Smith o lectură relaxantă pentru orice sezon. Pe mine m-a captivat și m-a făcut să uit de orice altceva pentru o seară

Acestea fiind spuse, probabilitatea statistică de a vă îndrăgosti de această carte e de 99.9%. Voi credeți în dragoste la prima vedere?

Nota mea: 5/5
Această carte poate fi achiziționată de aici.

20 de comentarii:

  1. Mie cartea mi s-a părut destul de simplă și ușoară, o carte pentru plajă. Cred că cel m-ai mult mi-a plăcut modul în care arată în interior, dar și în exterior. Eu ... eu cred la dragostea la prima vedere, nu în toate cazurile, dar sunt acele momente în care oamenii se cunosc din priviri.
    E foarte utilă recenzia, Ralu! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E într-adevăr o carte foarte potrivită pentru plajă. Mă bucur că tu crezi în dragoste la prima vedere. Mulțumesc! :*

      Ștergere
  2. Ce recenzie drăguță! Am citit și eu cartea și mi-a plăcut destul de mult, dar o consider o lectură ușoară și simpatică, ca pentru o zi de vară :) Mă bucur totuși că ție ți-a plăcut atât de mult! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! ^^ E o carte care aduce a vară, dar e potrivită pentru toate anotimpurile. :D

      Ștergere
  3. De cand vreau sa citesc cartea asta. Acum vreau si mai mult sa o citesc.
    Foarte frumoasa recenzia Ralu. :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Îmi plac romanele de dragoste!Aș vrea să-l citesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigură că îți va plăcea. Sper să faci rost de el. :)

      Ștergere
  5. Foarte drăguţă recenzia ta!! <3 Mi-a plăcut foarte mult această carte şi mi-ar plăcea să o recitesc pe viitor. ^-^ Eu cred că am citit-o toamna-iarna, deci nu e musai să fie o lectură pentru vară. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Simona! Și eu am citit-o astă-iarnă, dar am vrut să scriu despre ea. ^^

      Ștergere
  6. Wow. Chiar trebuie sa citesc cartea asta. Foarte frumoasa recenzia!
    Ma bucur ca ti-am descoperit blogul.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu mă bucur să te cunosc și să-ți descopăr blogul!
      Sper să faci rost de ea. :)

      Ștergere
  7. Nu prea ma atragea cartea, dar m-ai facut curioasa.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Hm, ar fi chiar interesant să citesc o carte a cărei acţiune să se desfăşoare într-un interval de timp atât de scurt. Plus, sunt chiar curioasă dacă autoarea a reuşit să facă oarecum credibile sentimentele celor doi. Şi trailerul e foarte drăguţ.
    O trec pe lista de to-read. :-D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi s-au părut credibile, dar desigur eu sunt mare amatoare de povești de dragoste. Sper să o poți citi! :*

      Ștergere
  9. Am făcut bine că am comandat cartea asta. Vreau să o citesc și mai mult acum că am citit recenzia ta. Superb blogul, apropo! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept să văd cum ți se va părea. :D
      Merci ca ai trecut pe aici! ^^

      Ștergere
  10. De mult tot vreau sa comand cartea asta, insa nu eram sigura ca o sa-mi placa, dar recenzia ta chiar m-a facut sa vreau sa o citesc. <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să o citești și să-ți placă. Mulțumesc pentru vizită! :D

      Ștergere