3 sept. 2013

Mary Poppins ~ cea mai iubită dădacă din lume

Mary Poppins de P. L. Travers

Am vizionat filmul Mary Poppins acum câteva zile, împreună cu sora mai mică, și a avut un asemenea impact asupra mea, încât continui și acum să-i fredonez melodiile și să mă gândesc la toate întâmplările uimitoare prin care au trecut protagoniștii. E o poveste magică, amuzantă, pe alocuri poate puțin tristă, care te umple de bună dispoziție și optimism. Tristă, deoarece e greu să îți reprimi nostalgia și dorul față lumea minunată și lipsită de griji în care ne întoarcem prin intermediul acestui film. Actorii sunt deosebit de frumoși, ochii lor sclipesc de emoție, iar zâmbetele lor sunt sincere, absolut adorabile! Cred că actorii și filmele pentru copii din zilele noastre nu pot egala nici pe jumătate măreția acestei capodopere. Evident că amândouă am rămas profund impresionate și ni s-a deschis apetitul pentru alte filme din aceeași categorie, în special filme vechi.

În urma acestei reușite, am încercat în zadar să o conving pe sora mea să citească prima carte, dar am sfârșit prin a o reciti eu însămi. Țin minte că prin clasa a patra, când avusesem de citit această carte pentru școală, nu mă impresionase în mod deosebit (unul dintre efectele cititului din obligație!), dar cumva Mary Poppins a reușit să răzbată timpul și să rămână unul din personajele mele preferate. Simt că prin această carte am regăsit o bucățică de copilărie, pe care aș vrea să o păstrez intactă și aproape de sufletul meu.

Ca și în Peter Pan, Harry Potter sau Cronicile din Narnia, acțiunea cărților din seria Mary Poppins de P.L. Travers are loc în minunata Londră, care pare a fi o sursă inepuizabilă de magie și povești. Pe Aleea Cireșilor, unde locuiesc Jane, Michael și gemenii John și Barbara, își face apariția adusă dinspre vântul de răsărit, ținând într-o mână umbrela și în cealaltă geanta din material de covor, nimeni alta decât Mary Poppins. În ciuda caracterului ei aparent rece, noua dădacă a copiilor îi va purta spre o lume fantastică, învățându-i să descopere magia și să pună suflet în tot ceea ce fac. Alături de ea vor fi personaje încântătoare precum Bert, Omul-cu-Chibrituri, domnul Perucă sau respectabila Vacă Roșie, care cutreieră lumea în căutarea unei stele.

Dacă vă plac cărțile simple și frumoase și dacă sunteți de părere că magia se găsește peste tot în jurul nostru, atunci Mary Poppins reprezintă o lectură obligatorie. Nu vă voi judeca deloc dacă decideți să încercați filmul în locul cărții, deși poate ar trebui menționat cum cârcotașa de P.L. Travers a fost nemulțumită de modul în care ecranizarea se abate de la acțiunea originală. Personal, nu sunt de acord cu reacția ei, atât cartea, cât și filmul fiind încântătoare în felul lor unic.

Nota mea: 5/5
Cărțile se pot achiziționa de aici. 

Înscrie-te și tu la această campanie!

13 comentarii:

  1. Tin minte ca am citit si eu in clasele mici prima carte doar pentru ca m-au obligat parintii. Parintii au vrut sa le citesc pe toate, insa si prima am citit-o cu greu, tot din cauza faptului ca eram obligata. Cred ca ar trebui si eu curand sa recitesc prima carte si sa citesc toata seria.
    Daca nu ma insel, cred ca Mary Poppins a fost prima carte pe care am citit-o :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce drăguț! Mai ales dacă ai deja cărțile, nu mai sta pe gânduri! ^^

      Ștergere
  2. Cartile astea au fost preferatele mele mult timp. Tin minte ca le-am citit de cel putin sapte ori. Si ca am fost la un concurs in care am pus in scena o parte din "Marry Poppins se intoarce". Sunt unele dintre volumele care chiar mi-au marcat copilaria :D
    Foarte frumos post-ul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc și... wow!! Nu încetezi să mă uimești! :D

      Ștergere
  3. Nu imi amintesc daca am citit-o sau nu, dar filmul l-am vazut sigur cand eram la tara, si singurul canal la televizor era tvr 1 :)) Imi amintesc faza cu umbrela si scena in care Mary cauta ceva in geanta ei si intra jumatate in ea, iar unul dintre copii se uita sub masa sa vada unde a disparut dadaca. Oh, vreau sa revad filmul <3 Multumesc Ralu <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e o scenă drăguță din film. Vizionare plăcută! :)

      Ștergere
  4. da, e intr-adevar super serie. am citit-o cand eram mica mica. surpriza cea mai mare a fost cand, luand una din carti din raft anul trecut (pentru o activitate booktopia), am vazut ca a fost tradusa de profa mea de licenta :)) smecher, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta da surpriză! Profesoara ta a făcut o treabă chiar bună. :D

      Ștergere
  5. Hahahah.Și eu am citit Mary Poppins când eram mai mică..și mi-a plăcut la nebunie!:D

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca si eu am citit o carte cu Marry Poppins cand eram mai mica, insa nu imi amintesc deloc actiunea. Cu siguranta ar trebui sa le recitesc.

    RăspundețiȘtergere